2009. április 27., hétfő

előrehozott ünneplés

Nem sokáig pihent bontatlanul a melírozott cérnám, azt hiszem, a legnemesebb helyen sikerült felavatnom. A történet ott kezdődik, hogy van a szűk családunkban egy fura szokás - képtelenek vagyunk megvárni az ajándékozással az aktuális ünnepet. Egy kezemen meg tudnám számolni az alkalmakat, amikor sikerült kivárnom vagy adott napon kapnom. A mostani anyák napjával sem történt ez másképp, szombaton munkából hazafelé kiválasztottam két felakaszthatós virágot - szinte már hagyomány - és befejeztem a fotóalbumot, amin kisebb-nagyobb megszakításokkal hetek óta dolgoztam. Olyan fényképeket válogattam össze drága Mamámról, amik csak digitális formában voltak meg, ergó anyukám nagyon ritkán látta őket, ezeket gyűjtöttem csokorba. Először az összes lapot egy-egy vékony flízzel összekukacoltam, erre kerültek a kinyomtatott képek, őket gépi pelenaköltéssel varrtam a helyükre. Utána összefogtam két-két lapot, a szélüket sűrű cikkcakkal összevarrtam és végül a szélén gyöngyhímzőfonallal egyesítettem az albumot. Igazán szívhez szóló és talán a látszat ellenére is szívet melengető ajándék lett.
Ja, igen, a képek. Nem tudom, hogy sikerült, de egy nagyon rossz minőségű nyomtatós papírba botlottam. Talán túl régi volt már, nem tudom, mindenesetre az első felvasalásnál látszott, hogy itt-ott a kép nem hajlandó elválni a papírtól. Nem zavart különösebben, egyébként is szeretem a régies hatású fényképeket, utána pedig igyekeztem is nem túl alaposan átvasalni az anyagra, hogy mindegyik ezt a hatást keltse.
Well, I've finished my mom's mother-day-present. I know it's still a week till that day, but in our family we can't wait with presents till the actual day. So in Saturday I bought two potted flowers and in the afternoon I finished the photo album. I packed some digital photos of my Dear Grandma (so my mom didn't really know these pictures). First of all I stitched together the fabrics with wad, than I sewed the photos on it and sewed together the pages.
Oh, the pictures. I don't know how but these papers were so bad... At the first ironing I saw the mistakes but didn't worry about it. I like the archaic pics:)



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails