2017. március 18., szombat

a crumble átvette az uralmat

Nem tudom, mostanában mi van velem, de folyton crumble-t sütök, ha akarom, ha nem. De tényleg, múltkor a konyhába indultam kekszet sütni és crumble lett belőle. Aztán palacsintához készültem, de crumble lett belőle... Ha már ennyit sütöttem, gondoltam leírom a KicsiKató-féle változatokat!

Az alapreceptem: 

Melegítsd elő a sütőt, vajazz ki egy sütőtálat. Pucolj meg és darabolj fel kb. 30-40 dkg gyümölcsöt, szórd a tálba és süsd kb. 10 percig, Közben morzsolj össze 15 dkg lisztet 10 dkg vajjal, 10 dkg cukorral és a tésztát morzsold az elősütött gyümölcsök tetejére. Told vissza a sütőbe még 30-35 percre, míg a teteje megpirul és fogyaszd jó étvággyal (esetleg még tejszínhabbal és/vagy egy gombóc fagyival:)))

Eddig az alap, de ezt annyiféleképpen variálhatod!

Először is szerintem sokkal finomabb zabpehelyliszttel, mint fehérrel. Legjobban vegyes erdei gyümölccsel és almával szeretjük, főleg, ha pár kocka csoki el van rejtve a gyümölcsök tetején és a tésztán!



Ha a vajat margarinra cseréled, máris van egy szuper vegán sütirecepted. A cukrot pedig helyettesítheted 2,5 dkg Dia-Wellness 1:4 édesítővel.

A következő variáció alapja két banán és egy alma, na meg persze csoki (nem rossz, de valamiért nem az igazi).

Itt pedig alma-körte-ribiszke a gyümölcságy, a tésztához pedig 2 ek kakaóport kevertem:


Legközelebb pedig meggyel szeretném kipróbálni és túróval (a Nők Lapja konyha szerint 30 dkg kell hozzá), ehhez mindenképp kell majd pár kocka csoki is. 

(na jó, mire megírtam, megéheztem, megyek is sütni:)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails